Stadshart Woerden wint landelijke KERN Creativity Award voor campagne rond ‘Koning Snert’
Stadshart Woerden deelt met trots dat de campagne ‘Koning Snert’ gisteren de landelijke KERN Creativity Awards heeft gewonnen. We waren genomineerd als 1 van de 5 meest creatieve projecten in Nederland om winkelcentra in binnensteden op de kaart te zetten. Deze awards worden sinds 2010 uitgereikt door KERN en zijn een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. Wat zijn wij trots die ie dit jaar voor ons is!
Een kinderboek als promotie voor je binnenstad
Wij geloven dat het promoten van je binnenstad begint met het verliefd laten worden van de inwoners op hun eigen stad. En hoe kun je kinderen nu beter verliefd laten worden op de verhalen van hun stad met een speciaal voor hen geschreven kinderboek. In dit kinderboek wordt op een luchtige manier het verhaal van Woerden verteld en worden de lezers meegenomen op een spannende ontdekkingstocht door de gemeente. Zodat zij de verhalen van hun stad vol trots zullen doorvertellen aan anderen.
‘Een hilarisch, maf, gek boek. En echt, soms wist ik nou niet of ik het moest geloven of niet. Soms had ik zoiets van dit is toch té vreemd…. kijk ik op Google… is het waar. ’
Het boek wordt door makelaars gegeven als cadeau aan nieuwe inwoners van de stad, door de gemeente gegeven aan pasgeborenen en ligt in meer dan 600 bibliotheken in heel Nederland. Ook hebben alle leerlingen uit Woerden in groep 5 t/m 8 dit boek op school gekregen. Een deel van de verkoop van de 4000 exemplaren van dit boek komt ten goede aan de festiviteiten in het kader van Woerden 650. Om Woerden als aantrekkelijke stad om te wonen en te leven nog verder op de kaart te zetten.
We zijn ontzettend blij met de prijs en trots op het hele team en alle partners die hebben meegewerkt aan deze geslaagde campagne.
Het juryrapport
‘De campagne ‘Koning Snert, Woerden voor vreemde eenden’ laat volgens de jury zien wat de kracht van creativiteit is en dat je met omdenken en tijdreizen hele mooie dingen kan laten ontstaan.
Met het speciaal voor de jeugd ontwikkelde ‘kinderboek’ -voor iedereen van 7 tot 99 jaar die zich een Woerdenaar of vreemde eend voelt- wordt op een luchtige manier het verhaal van Woerden verteld en worden de lezers meegenomen op een spannende ontdekkingstocht door Woerden. Een vernieuwend sociaal medium om de jongste inwoners van Woerden trots te laten worden op hun eigen stad. Instagram, Snapchat en Tik Tok: eat your heart out!
Stadshart Woerden heeft op een creatieve manier, in nauwe samenwerking met een lokale auteur en Woerdense ondernemers deze prachtige campagne tot stand gebracht. Als de gemeente het boek weggeeft aan nieuwe inwoners, makelaars het als attentie meegeven aan hun klanten, scholen het op de leeslijst plaatsen en bibliotheken het boek in de schappen hebben liggen, dan heb je als Stadshart echt iets te pakken. Met als mooie bijvangst dat een deel van de verkoop van de 4000 exemplaren van Koning Snert ten goede komt aan de festiviteiten in het kader van 650 jaar Woerden.
Koning Snert is op meerdere vlakken een schot in de roos, met veel mogelijkheden voor een spannend vervolg. Het zal niet verbazen dat er nu al hard wordt gewerkt aan een vervolg op deze verrassende campagne. Uiteraard helemaal in lijn met de creatieve historische insteek die is ingezet.
Daarom prijst de jury de campagne ‘Koning Snert’ en verleent zij haar de hoogste eer.’
KERN organiseert jaarlijks deze Awards voor campagnes en events die het afgelopen jaar de binnensteden en winkelgebieden op de kaart hebben gezet. Juist nú blijken marketinginitiatieven die een gebied sterker en levendiger maken belangrijker dan ooit.